Productivity

 Hello.

I'm Foot Piano.

It's raining in Osaka too. The rainy season starts earlier than usual.

The weather was rainy today as well.


Today I will talk about my work.

I work in chemical analysis.

I am in the department that analyzes the ingredients in the drug under development.

I've been doing this job for almost 20 years, so I'm honestly tired of it.

I used to work overtime a lot, but now I think that overtime is bad, so I try not to work overtime as much as possible.

Japan is low in productivity, and if my productivity is low, I think my children will be low in productivity. It makes me wonder if I shouldn't hurt my children.


The goal was to finish the work on time, and the idea of ​​self-actualization at work has disappeared.

After finishing work on time, I came home early, and now I have time to practice the piano (although it's about an hour).

I have more time to practice the piano, so I'd like to see my piano improve a little more, but that's not the case.

I think that everyone may not improve at all, but let's accumulate it steadily.


That's all for today.


Today's song (Overnight Chilly Gonzales)

Overnight - YouTube


Good night everyone. 



こんにちは.

僕はFoot Pianoです.

大阪も梅雨入りしました.例年よりも梅雨入りが早いなぁ.

今日もお天気は雨でした.


今日は僕の仕事についてお話します.

僕は化学分析の仕事をしています.

開発中の医薬品中の成分を分析する部署にいます.

もう20年近くこの仕事をしているので,正直飽きた,というのが偽らざる気持ちです.

僕もかつてはよく残業してましたが,現在は残業は悪いという考えになっていて,残業はできるだけしないようにしています.

日本は生産性が低いっていいますし,僕の生産性が低いと僕の子供達の生産性も低くなりそうに思ってしまいます.僕が子供達に悪影響を与えてはいけない,なんて思ってしまいます.


定時に仕事終えることが目的となってしまい,仕事で自己実現する,なんていう考え方は無くなってしまいました.

定時に仕事を終えて早く帰宅するようになって,ピアノの練習をする時間を確保できるようになりました(1時間位ですけど).

ピアノの練習時間は増えたので,もう少しピアノが上達してほしいのですが,中々そうはいきませんね.

皆さんも中々上達しないこととかあると思いますが,コツコツと積み重ねていきましょう.


今日はここまで.



今日の1曲(Overnight · Chilly Gonzales

Overnight - YouTube


皆さんおやすみなさい.


コメント