Children's Day

 Hello everyone.

This is Foot Piano.

It was raining all day in Ibaraki city today.


In Japan, today (May 5th) is considered to be Children's Day, and on that day, we eat rice cakes that are steamed with bamboo leaves called "chimaki" and rice cakes with bean paste sandwiched between kashiwa leaves called "kashiwa mochi". 

I have three children (an 18 year old man, a 16 year old man and a 14 year old woman) and I went to buy chimaki and kashiwa mochi in the downpour for the children.

But the kids didn't seem to be interested in Children's Day, rice dumplings, or kashiwa mochi.

My wife was most happy to eat mochi.


The children were at home all day playing with their smartphones and tablets.

Since the state of emergency for the spread of the new coronavirus infection was issued, it may be good for children to stay in the house all the time in order to prevent the spread of the infection, but the children do not study at all and smartphones The children were enslaved to their smartphones. To me, the children looked like plants, and I was worried about their future.


I talked about ramblings today as well.

I will continue to talk about this in the future.


Today's song

Shakespears Sister - Stay (Official Video) - YouTube


Then everyone is fine! 





皆さんこんにちは.

Foot Pianoです.

今日,茨木市は一日中雨でした.


日本では,今日(5月5日)は子供の日とされており,その日に”ちまき”という笹の葉で巻いて蒸した餅や”柏餅”という柏の葉ではさんだ餡入りの餅を食べたりします.

僕には子供が3人いて(18歳男,16歳男そして14歳女),子供達のために土砂降りの中,ちまきと柏餅を買いに行きました.

でも当の子供達は,子供の日にもちまきにも柏餅にも興味がないようでした.

僕の妻が一番喜んでお餅を食べてくれました.


主役の子供たちは,一日中家にいて,スマートフォンやタブレットをいじくってました.

新型コロナウイルス感染症の感染拡大に対する緊急事態宣言が発令されたため,子供達が家の中にずっといるのは,感染拡大を防ぐ意味では良いことなのだろうけれども,子供たちは全然勉強せずスマホに夢中で,子供たちはスマホの奴隷になっていました.

僕には子供達が植物のように見え,子供達の将来が不安に感じました.

単純にスマホを取り上げたら解決する話でもなく,どうすれば子供たちの目が輝くのかな,考えてしまいました.


今日もとりとめのない話をしました.

今後もこのような話をしていこうと思います.


今日の一曲

Shakespears Sister - Stay (Official Video) - YouTube


ではでは皆さんお元気で!


コメント